1 Şubat 2011 Salı

Erkeğimsin Dabi Dabi Çocuğu

 

Araştırmacı bir blogger olduğumdan kelli yeni sekmeleri aça aça bloglar arasında sekiyorum. Küçük çiçekler, minik muffinler, tatlı fiyonklar... Biri de kakalak sevsin arkadaş. Çıtı pıtı serçeler, yavru ayılar çizmesin de biri tutsun yavru karga çizsin mesela. Nolur yani? Hadi yine bunlar neyse de tekdüze marjinaller şahane. Bir tane marjinalin de numarasız/numaralı (orası farketmez) büyük siyah çerçeveli gözlüğü olmasın. Arka fon flu, uzaklara bakmasın da ayrık ön dişleriyle gülsün fotoğraf makinesine. Ya da Kurt Cobain hırkasının bir düğmesi kopmasın. Şaşırcam gerçekten. Neyse Nihat Doğan duruşumu bozmadan konuyu kapatıyorum. "Beninlen polemiğine girmeyin!"

Bugün basacağım parmak Bal Parmak. Şu reklamlarda sürekli sarı saç, mavi göz, güzel surat görmek biraz ilginç. Yaşadığımız coğrafya belli sonuçta. Özellikle bebek reklamları çok riyakar Türkiye şartlarında. Umut Sarıkaya tespiti gibi yani. Küçükken sarışındı hayaller, güneş gibiydiler. Sonradan esmer oldu hepsi, hep sonradan... Küçükken sümüğünü yemiş insanlarız ne bu güzellik? Hı ben bunu dediğimde sümüğünü yemediğini ısrarla iddia eden insanlar var. Ama gizli gizli hepinizin yediğini biliyorum. Başta da dediğim gibi beninlen polemiğine girmeyin. Neyse zaten genleri gereği bir süre sonra anne olmak isteyecek olan kadın reklamlara bakıp özeniyordur haliyle. Hadi benim de böyle akça pakça çocuğum olsun diyip işe koyuldu diyelim, çıkan çocuk bir hayal kırıklığı. Hiç televizyonda gördüklerine benzemeyecek çünkü doğurduğu. Ve üzgünüm o da sümüğünü yiyecek. (Evet ikna olduğunuzdan emin olmak istedim.)

Biscolata reklamına hiç girmek istemiyorum zaten. Yıllardır kadınların götünü memesini reklam malzemesi yapan anlayışa karşı erkekleri kullanmak değişik bir fikir gibi gelse de, bence klişe. Tamam adamların adonisleri yerinde, zaten parfüm reklamlarından aşinayız bu duruma ama bir bisküvi için başarısız seçim bence. Küçük birer öpücük kondurduktan sonra birbirlerinin vücutlarını yağlayıp ellerini hamura sokuyor o adamlar. Hepsi gay. Uyandırdığı izlenim bu yani. Üzgünüm. Burdan yok eşcinsellere saldırı var, yok bu kız gayfobik falan demeyin. En başta dediğim gibi beninlen pole.. Evet ikna olmuşsunuz. Damam.

Ama bence halkı kandırmayan ve en inandırıcı reklam Dabi Dabi Mısır Çerezi. Bu kadar bizden biri seçilemezdi yani. Reklamda her an çocuk burnunu karıştırıp, sümüğünü de mısır çereziyle birlikte yiyecekmiş  gibi bir beklentiye kapılıyorum. Bir Milupa çocuğunda bu samimiyeti göremezsin. Bebekken bile çatal bıçakla yer o mamasını. Ama bu çocuk öyle değil. Ailecek bayılıyoruz. Hiç yemedim Dabi Dabi'den ama eğer raflarda falan rastlarsam sırf bu çocuk sayesinde alıcam. İşte halkı ikna eden reklam budur.

1 yorum:

Mystery dedi ki...

ahahauahuahaaha kız tespitçi yaaaa :)))) oğlan pek toparlak maşallah yanaklara bak :)) ben biscolata reklamındaki erkekleri beğenmedim zaten çikin hepsi. ıyk.