22 Eylül 2011 Perşembe

İncir Reçeli Güzeldir Ama Yersen


Yolcu profili denen bir şey var. Mesela önemli bir kesimi üniversite öğrencileri oluşturuyor. Bunlar Uykusuz okurlar, Kamil Koç'un Rahat Hat'tında genelde tek kişilik koltukta giderler, kızlar çoğunlukla kızıl kıvırcık küt saçlı (arkası kısa önü uzun) , erkekler küpeli keçi sakallı falan olurlar. Bu kesim genellikle yazın Olympos, Çıralı, Kelebekler Vadisi gibi yerlerde tatil yapar. Eğer yanınıza düşerlerse tedirgin olmanıza gerek olmayan tiplerdir zira kulaklıkları takıp yolculuk boyunca ses çıkarmazlar. Mis gibi bir yolculuk partnerleridir.

Bir diğeri "çocuklarına ekstra bilet almayan anne" modelidir. Gayet pinti olan bu tip kadınlar için yolculuğun 2 saat ya da 8 saat oluşu fark etmez, çocuğu kucağında götürebileceğine inanmıştır çünkü. Mutlaka boş koltuk olur diye alınmayan biletler sonunda bir yerlerde patlar. Bu yaz aynı mantıkla tek bilet alan iki kadını yan yana otururken gördüm mesela. İkişer çocuklarıyla birlikte altı kişi gittiler iki tanecik koltukta. Bunlar da böyle bir profil.

Daha aklımda vardı bazı tipler ama bugün aşı olduğum için uyuşuğum sabahtan beri. Yazasım gelmedi onları. Bu arada bitti benim kuduz aşılarım nihayet. 1 hafta sonra içki içicem. 1 aydır sek Erikli içip durdum, bu kadarı kafi sanırım. Neyse görüldüğü üzre yolculuklar yaptım ben. Antalya'dan Ankara'ya geldim, ordan Zonguldak'a gittim dedemi anneannemi görmeye 1-2 gün, sonra yine geldim Ankara'ya falan bir sürü yol teptim. Bu yolları teperken film de izledim. Otobüsteki filmlerde İncir Reçeli varmış. Bu filmi de Facebook'ta o kadar çok yağladılar balladılar ki görmüşken izliyim bari dedim. Çünkü "incir reçeli güzeldir" diye iletiler mi yazılmadı, şarkılar mı paylaşılmadı, profil fotoğrafları mı yapılmadı film karelerinden... İnsan merak ediyor haliyle. Film için sadece şunu söyleyebilirim; götüm gibiydi. Kimse kusura bakmasın ama bir filmin içine bu kadar çok klişeyi sığdıramazsın yani, olmaz patlar bir yerde. Her sahnesi ayrı demode. Bir parçası eksik tamamlanmamış puzzle var ve o eksik parça son sahnede ölmek üzere olan kahramanın elinin içinde falan. Nasıl yaratıcı geçekten. Aşırı doz klişeden altın vuruşla ruhumu teslim edecektim ki Ankara'ya vardım neyse ki. 

Çok sevdiğim arkadaşım Hüsot evlendi ayrıca. Aslında onun için erken geldim ben Ankara'ya. Servisin arkasında dedikodu yaptığın, dalga geçtiğin, eğlendiğin insanı damatlık giymiş görünce garip oluyor insan. Kendimi de topuklu ayakkabıyla görünce garip oldum mesela. Ayağım 2 gün kramp girmiş gibi ağrıdı. İnsan anatomisine ters bir kere o ayakkabılar. Kadının toplumda gördüğü baskının ve şiddetin bir diğer dışa vurumu. Dikkat ettiyseniz "dışa vurum" gibi kelimeleri cümle içinde kullanarak toplumsal mesajlar gönderiyorum. Ah ne kadar marjinal ve de entellektüelim. Her neyse giyene saygım arttı özetle, zor iş. Elbise sonra... Daha giyer giymez krem damlattım eteğine, düğünde de ordövr tabağından domates döktüm üstüme. Alışmamış götte don durmuyor görüldüğü gibi. 

Hava durumuna bakacak olursak, muhtemelen Balkanlar'dan gelen serin havanın etkisindeyiz. Hava yarın Ankara'da yağmurlu ve 19 derece. Yanınıza hırkalarınızı ve şemsiyenizi almayı unutmayın.  Evet, ben geldim :*

12 yorum:

SÜSLÜ VE PEMBE DÜNYAM dedi ki...

:))Çok hoş olmuş katılıyorum incişr reçeli berbat ben de hoşlanmadım kendisinden.Bir de o 6lı giden manyak teyzelerin dışında otobüste horlayan hatta hem horlayıp hem bağırabilen tipler var garip İnsancıklar :)

Mia Wallace dedi ki...

ayy şu yazıı sesli sesli ablama okudum (yani incir reçeliylşe olan kısmı) aynı anda "işte buu!" diye bağırdık o derece yanii!

dur öncelikle şu yolcu profillerinden 2. olan beni öldürüyor. yahu al çocuğuna da bi bilet. bizi de, çocuğu da perişan etme di mi ama aa pinti şey nolucak!

sonra incir reçeline gelirsek resmen ölmüştüm ya o ne rezaletti berbattı iğrençtii!

bi de herkes o kadar beğendi ki ben de haliyle, bizim milletimizin ne kadar adilikten hoşlandığını anladım. çok fena yanii..

Uyumayan Ses dedi ki...

incir reçelini izlemedim sezai oynuyor diye, berbattır diye düşünüyordum. sen de kötü yorum yapmışsın, götün gibiymiş. ben izleseydim ben de götümden öte bir yer bulamazdım sanırım

Mystery dedi ki...

yanıma da gel :D diye diye gece yarısı getirtcem seni sonunda hahahauha :D senin soğutucunun pembesini aldığımı bir kez daha söylemek istiyorum :D erken gelirsen, 1hafta sana veririm bak ahahha ay halim ne kötüüü :D

babet bile benim ayağımın anasını ağlatıyo bazen, topuklu ayakkabıya değinmek bile istemiyorum :D

İsmini Vermek İstemeyen Seyirci dedi ki...

Süslü ve Pembe Dünyam, yanındakine sürekli nerelisin diye soranlar da var :D

Mia, seni ablanla tenhada sıkıştırıp gıdıklayasım var. Böyle duygular besliyorum size. itiraf.com

Uyumayan Ses, adam fena bir adam değil aslında ama ne biliyim ya. Fena.

Mystery, ya benim soğutucum niye pembe değil :ı

Gamze dedi ki...

incir reçeli güzeldir diye feysbuhlara yazan arkadaslarıma kafa göz dalasım gelmişti bir ara. iyi oldu benimle aynı düşünen birini görmek :) gercekten de dotum gıbıydı ayrıca, oh rahatladım.

İsmini Vermek İstemeyen Seyirci dedi ki...

Gıyabında konuşuyoruz ama döt dediğimiz şey de güzel aslında dfgjkl:D

tugbaaksu dedi ki...

duygu bu blogun sadık bir takipçisi olarak sana katılıyorum incir reçeli göt gibi bir filmdi

İsmini Vermek İstemeyen Seyirci dedi ki...

Aa Tuğba göt filmler aşkına özledim ben seni ya :ı

Ankara'dayım uygun olduğunda Görkem'le falan ayarlayalım da görüşelim derim:*

Aydedeye havlayan dedi ki...

o annelerden birile pek dehşet bi yolculuk yapmıştık aman aman. anne zaten yarım dünya bi de kızı vardı kucağında annem de annem diye susmadı gitti. kötü anılara daldırdın beni duygucum alacağın olsun :)

Rebecca dedi ki...

ben o filme "normal" diyenlerdenim ama tabi Türk filmlerine kıyasla. yoksa çok fazla film izlerim yüzde 10una güzel derim. İncir reçeli güzeldir iletilerini yazmıcaksın da napıcaksın o ben de izledim demek. başka da yolu yok =P ben şey yazmıştım "hiç yadırgamadım yüzünü inan çok tanıdık, gönlüme hoş geldin sevgilim kusura bakma ortalık biraz dağınık." o an çok uyuyordu =D

İsmini Vermek İstemeyen Seyirci dedi ki...

Aydedeye havlayan, benim de bir kere yanıma yine öyle yarım dünya, kucağında 10 yaşında oğluyla bir kadın oturmuştu ve 4 saat yol gittik. Bir de büyük oğlu varmış bana onun fotoğrafını göstermişti alskjdklg:D

Rebecca, sanırım bir filmi, diziyi ya da şarkıyı beğenmekte içinde bulunulan durumlar, ruh hali falan da çok etkili oluyor projenin kalitesi dışında. Beni çeken hiçbir şey olmadı o filmde. Ama bak seni bir lafı çekmiş mesela:)