28 Şubat 2012 Salı

İnanırsam Olur Bence


Şu 23.5 yıllık ömrümde çeşit çeşit insan gördüm. Cüzdanına hurma çekirdeği koyan ya da çayına dört şeker atanlar içlerinde en masum olanlarıydı. Küçükken tasolarımı çalan karşı komşunun kızı vardı mesela. Ben de onun en sevdiği Tweety'li tasosunu bilerek kırmıştım, ödeşmiştik. Benden yaşça çok da büyük olmayan küçük dayım kolalı şekeri bana vermeyip limonluyu kakaladığı zaman o okula gittiğinde dolabındaki bütün Galatasaraylı futbolcuların yapıştırmalarını yırtmıştım, ödeşmiştik. Görüldüğü üzre ben de gayet eşitlikçi bir insanım yeri geldiğinde. Ama yaşım 24'e doğru yol alırken öyle taso kırmalar, kağıt parçalamalar olmuyor tabii artık. Ödeşemiyorum ağız tadıyla. 

Son zamanlarda liselilerle ödeşmek istiyorum mesela. Çünkü stajım yine başladı. Bu dönem 10. sınıflara da gitmeye başladım. Aramızda neredeyse 10 yaş fark olmasına rağmen yan yana geldiğimizde benimle yaşıt gözüken dana gibi kızların tuhaf bakış ve tavırlarıyla karşı karşıyayım. Eskiden kendi aramızda konuştuğumuz "kadın hocalar erkek öğrencileri neden daha çok seviyor?" un cevabını şimdi şimdi almaya başladım. Gönül ister ödeşmek adına saçını çekeyim, dişlerindeki tellerle çok çirkin gözüktüğünü yüzüne vurayım ama olmuyor tabii. Etik olmaz en başta. Öğretmen öğrenciyle ödeşir mi di mi ama? Zaten ben niye öğretmen oluyorum, beni kim kandırdı da buradayım onu da bilmiyorum. 18 yaşımı doldurmamıştım üniversite tercihi yaparken, şu an onların sayılmaması lazım. Çok küçükken dansöz olmak isterdim mesela. Büyük hedeflerim vardı benim. Hep ailelerin sanata önyargılı olması işte, hep! Şimdi tercih yapıyor olsam ilk sıraya Boğaziçi Tıp, ikinci sıraya da ODTÜ Tıp yazardım. Kazanana kadar da başka tercih yapmazdım. Hedeflerim büyük nabacan. 

Neyse insan tahlilime dönecek olursam, küçükken duvar boyası yiyen insanlara da rastladım, göz kapaklarını dışa doğru kıvıranlara da. Ama en tuhafları liseliler ve okullardaki orta yaşlı kadın öğretmenler çıktı. Gerçekten. Tuhaflık evresinden birincisini atlattım. İkincisini ıskalarım umarım. Zira doktor olcam ben. -_-

26 yorum:

Gülni... dedi ki...

kıyama ya sende düşük not verirsin ileride ödeşirsin :P Bunu ciddiye alma zalim hocaları kimse sevmez..

Mr.E dedi ki...

Muayenehane'ye geliriz artık ;)

erim dedi ki...

ulağn zamanın da stajer kızları az kesmezdim ha.onlar gelince bi farklı coşardım,şahin bakışlarımı fırlatırdım falan... biz arkalardaydık, onlar da o taraflara gelirdi.acımasızca sıra arkdaşımı kovardım yanıma gelsinler diye,muhabbet falan ederlerdi.ne yıllardı !

İsmini Vermek İstemeyen Seyirci dedi ki...

Gülnihâl-Ayrı değil birleşik, "neye gülüyorsunuz? anlatın da biz de gülelim" gibi bir şey söylersem işte o zaman çok sert ödeşmiş oluruz :D

Mr. E, c vitamini yazarım bi tane de ağrı kesici. Mis gibi :)

erim, erkek öğrenciler iyi ya. Sandalye getiriyorlar, kalem veriyorlar :D

erim dedi ki...

ah ne kadar da iyi niyetlisin,ne kadar da masumsun...

hayrına getirmiyorlar işte,yazıyorlar sana:) Tecrübe konuşuyor burda!

Mr.E dedi ki...

olsun ona da şükür en azından ganimeti kaptık demektir :D

Milena dedi ki...

haha valla banada bide blogger bir doktor hiç fena olmaz:)ama boşver beni görsen emin ol liselileri mumla ararsın.Bizdede herkes öğretmen olmak istiyor ilginç dimi:)

İsmini Vermek İstemeyen Seyirci dedi ki...

erim, hahah tamam arada takıldığım şeyleri sana sorarım o zaman :D

Mr.E, tabii ne sandın :)

Milena, işte komşunun tavuğu kaz görünüyor demek ki :D

HüSSo dedi ki...

ODTU TIP ne ola ki !?! :)

İsmini Vermek İstemeyen Seyirci dedi ki...

Boğaziçi Tıp'a bir lafın yok mu yani? asdfg:D

Aydedeye havlayan dedi ki...

sıfırcı duygu senii, sevimli, şirin mi şirin öğrencilerin taktığı lakap var mı bakiim ?

İsmini Vermek İstemeyen Seyirci dedi ki...

Bilmiyorum ki ama kesin vardır kendi aralarında söyledikleri şeyler -_- neyse bu geçici bir süreç. Doktor olunca hiç böyle dertlerim kalmıcak.

Aydedeye havlayan dedi ki...

doktorların da takma adları olabilir öyle deme :)

İsmini Vermek İstemeyen Seyirci dedi ki...

ahah doğru :D kitap yazanların da olabilir mesela :D

Aydedeye havlayan dedi ki...

orası kesin canıııım :)

Mystery dedi ki...

Ben onların öğretmeni değilim, bizzat saçlarını çekip "çok çirkinsin yııhahaha" diyebilirim :D Bir de seni öperim :*

İsmini Vermek İstemeyen Seyirci dedi ki...

Sen şımartıyorsun gerçi şu öğrenci milletini asdf:D

Deniz Acısu dedi ki...

al intikamını o öğrencilerden:D

İsmini Vermek İstemeyen Seyirci dedi ki...

Haha olur :D

just not found. dedi ki...

orta yaşlı öğretmenler konusunda hemfikirim zira okul hayatım boyunca yakamı kurtaramadım.
bu arada hakkaten hiç bişi için geç değil ya ben hala bu yaşıma geldim meslek değiştirme derdindeyim :D

İsmini Vermek İstemeyen Seyirci dedi ki...

Neyse en azından çoğu kişinin işinden memnun olmadığını görmek biraz içimi rahatlatıyor :D

Mia Wallace dedi ki...

şu olayı mesela nasıl güzel nasıl tatlı nasıl kendi tarzında anlatmışsın. doyamıyorum okumaya. mesela ilk paragraf. ödeştikler. ahh bayıldım!

İsmini Vermek İstemeyen Seyirci dedi ki...

Ah Miacık :* Bir de şimdi ödeşebileydim iyiydi :D

Adsız dedi ki...

:))

Yazın gülümsetti beni.

doktorlarında lakapları vardır.

Mesela bizim kattaki K.B.B adı erol

it- erol

adam her tanıştığı kıza profiterol ısmarlıyor.

Prof olunca niye bu tatlıyı ikram ettiğini ıspatlamış olcak :)

Prof'it'erol :))


Adısız bir izleyici..

İsmini Vermek İstemeyen Seyirci dedi ki...

hahah yorumun da beni gülümsetti. Hatta güldürdü :D

Adsız dedi ki...

Gülümse diye yazdım zaten :))

Adsız izleyici..